Archive for Photoshoot

We have moved..!

Dear readers,

I would like to inform you, with effective of 12/05/2011, I will move this blog to a new blogspot address. As far as I’m concern, blogspot provide more features compared to wordpress . Rest assured that this blog will not be deleted, as some of the pictures link are from this wordpress address. Be advised, no more update will be provided here at rezolles.wordpress.com .

My new blog address => http://rezolles.blogspot.com

Majlis Pertunangan Ismail & Izzati.

It was a great honor for me to have the opportunity to join an event organized by respected people.Many thanks to Capt. Za’ba and the family for the opportunity. Although they have the official photographer and videographer, but still I volunteer to join such a big event.

See more at => http://www.facebook.com/album.php?id=100000560508381&aid=59151

3rd International Hot Air Balloon Festival

It has been a while since my last writing in Bahasa Melayu. This time, I will “report” from Putrajaya in Bahasa Melayu.

Fiesta belon udara panas peringkat antarabangsa yang ke-3, telah diadakan di Presint 2, Putrajaya. Program tersebut telah berlangsung dari 17 hingga 20 Mac 2011. Ini merupakan kali pertama saya mengikuti program seumpama ini.

Secara kebetulan, saya mengambil cuti ketika pesta itu berlangsung. Saya mengajak kawan fotografi ke pesta tersebut. Kami bertolak dari Shah Alam kira-kira 10pagi dan tiba di Putrajaya dalam 11pagi. Agak mengecewakan kerana tiada satu belon pun yang terbang pada ketika itu. Saya diberitahu belon-belon tersebut telah terbang pada pukul 7pagi tadi. Acara perlepasan belon seterusnya akan diadakan pada jam 6petang. Bermakna 7 jam dari masa saya sampai.

Kami memutuskan untuk tidak tunggu sehingga pukul 6 kerana terlalu lama. Jadi, buat sementara waktu, kami berlegar-legar di ruang karnival dengan mengambil gambar badut dan orang ramai.Haha. Helikopter dari “Sabah Air” turut menyertai program ini. Orang ramai dibenarkan untuk menaiki helikopter itu selama 5-7minit dengan bayaran sebanyak Rm130.

Setelah masing-masing penat dan bosan, kami pun beredar ke Shah Alam kira-kira pukul 2.30petang. Perasaan kecewa mula terbentuk apabila melihat jurugambar yang lain dapat mengambil gambar belon secara dekat pada sesi awal pagi. Nasib saya baik. Esok merupakan hari terakhir pesta itu dan saya tekad untuk datang awal pagi untuk mengambil gambar belon-belon tersebut.

HARI TERAKHIR; 20/3/2011

7.30pagi : Bertolak dari Semenyih terus ke Putrajaya mengambil masa kira-kira 30min.Tiba di Putrajaya kira-kira 8pagi.

Dari tempat letak kereta, saya sudah nampak beberapa buah belon telah terbang di udara. Tetapi ada 1-2 belon masih belum kembang.Jadi saya ambil kesempatan ini untuk mengambil gambar secara dekat. Hanya jurugambar sahaja yang dibenarkan berada dikawasan “pemasangan” belon udara.

Saya dikerumuni oleh kira-kira 20-30 jurugambar yang masing masing ingin mengambil gambar secara dekat. Disebabkan saya guna lensa biasa iaitu 55mm, jadi saya perlu berada betul-betul dekat dengan bakul belon untuk mengambil gambar; biarpun terpaksa berasak-asak dengan orang yang lain. Semuanya berjalan lancar. Saya dapat apa yang saya mahukan. Iaitu gambar belon secara dekat dan semasa juruterbang belon menyalakan api dan sebagainya.

Setelah puas hati dengan hasil yang diambil, saya seterusnya berlegar-legar di kawasan tersebut sehinggalah saya terserempak dengan seorang anggota Rela. Disebabkan perasaan ingin tahu mengenai sukan Paramotor; saya kini menemubual anggota tersebut.

Saya : Assalammualaikum, Encik…

Rela (EN Rajab): W’salam..Ya, boleh saya bantu.?

Saya: Saya nak tahu, tadi ada pengumuman cakap hari ni ada nak buat rekod? (Malaysia book of records)

Rela : Ohh…memang ada, diorang nak buat formasi…Jumlah paramotor sebanyak 30…Tahun ni lagi banyak dari tahun lepas..

Saya : oooo…Jadi sekarang dah ada dalam 12 buah..Diorang berlepas (take-off) dari mana Encik?

Rela : Diorang berlepas dari presint 20…jauh dari sini..

Saya : ooo..patutlah tak nampak…ingatkan takeoff kat sini je..saya tengok benda ni macam menarik..Encik Rajab pernah naik?

Rela : Pernah…Nak naik paramotor ni kena training dulu..tak boleh main bawak jer…

Saya : Wah, saya tak sangka pulak yang En Rajab pernah terbang dengan Paramotor. Jadi senanglah saya nak tanya soalan.

Rela : Boleh…

Saya : Berapa lama minyak (endurance) paramotor ni En Rajab?

Rela : Kira-kira 2jam untuk tangki penuh..

BEGINI….En Rajab tunjukkan cara pengendalian sukan Paramotor

 

 

 

 

 

Saya : ooo..lama la jugak tu..Saya nampak, mereka kena lari dulu sebelum berlepas..

Rela : ya memang…Sebab nak bagi payung tu kembang, baru kita berlepas dengan kuasa kipas…

Saya : ooo..patutlah…Sama macam masa landing, diorang perlu lari sebelum berhenti..

Rela : Haha..memang lah..kalau tak boleh patah kaki…

Saya : Selalunya, berapa darjah maksimum boleh pusing? (Angle of Bank)

Rela : Dalam 30darjah hingga 35darjah..

Saya : Kalau terlebih?

Rela : Kalau terlebih ada kemungkinan tali boleh tersimpul..

EN RAJAB menunjukkan cara pendaratan sukan Paramotor

 

 

Saya :  Kalau sekiranya tali tersimpul? Apa yang perlu di buat En Rajab?

Rela : Kalau tali tersimpul, pilot tu kena cepat2 betulkan tali…

Saya : oooo…mcm tu pulak yer…Kelajuan dia berapa ya? Saya rasa dlm 30kts?

Rela : yer, dalam 30-35knots.

Saya : Bila kali terakhir En Rajab terbang dengan sukan ni?

Rela : Lama dah…

 

KENANGAN…En Rajab menceritakan pengalamannya

 

 

Ketika kami rancak berbual mengenai sukan ini…Tiba-tiba kami dikejutkan dengan bunyi kuat dan jeritan orang ramai…

Rela : Ada satu Paramotor tersangkut di tiang lampu..!!

Orang ramai yang secara kebetulan berada berdekatan mula mengerumuni kawasan tersebut dan apa yang dapat saya dengar ialah, bunyi “shutter” kamera mula kedengaran dengan banyaknya…Hahaha……Bukannya nak tolong!


TERSANGKUT…


CEMAS…


SELAMAT….Juruterbang tunjukkan isyarat “baik” kepada orang awam.

 

Kira-kira 5minit kemudian, bantuan sampai dengan menaiki sebuah trak untuk menurunkan beliau.

 

 

SELAMAT…Tangan diangkat sebagai simbolik..

Setelah beliau turun dengan selamatnya, apa lagi, saya dan jurugambar lain mendekati juruterbang tersebut untuk sesi temubual.

CERITA SAAT GETIR…

Juruterbang melaporkan bahawa salah satu kipas (blade) telah patah menyebabkan dia kehilangan “thrust” dan memaksa beliau untuk “glide”

Juruterbang menunjukkan lokasi dimana kipasnya patah.

Dikerumuni oleh orang awam

 

PUNCA…Salah satu bilah kipas patah semasa penerbangan dibuat memaksa juruterbang untuk mendarat cemas

 

Setelah keadaan kembali menjadi reda, saya kembali bertemu En Rajab dan mengucapkan terima kasih di atas maklumat dan masa yang diluangkan. Saya terus beredar ke perkarangan presint 2 dan dapati belon udara seperti hilang kawalan. Jadi saya dekati kawasan terbabit dengan bantuan anggota Rela (pembantu EN Rajab) untuk memasuki kawasan belon untuk menemubual juruterbang belon.

TUMBANG…Belon dilihat tumbang dan kempis

Saya kemudian mendekati orang ramai yang beratur menunggu giliran dan juruterbang belon kelihatan berdekatan untuk menerangkan keadaan kepada orang ramai.

Beliau mengatakan bahawa faktor cuaca seperti suhu panas dan angin kuat menyebabkan keadaan tidak selamat untuk menaiki belon ketika itu. Tambah beliau, jika ada orang ramai yang ingin duit dipulangkan boleh berbuat demikian di kaunter berdekatan.

“Maaf, keadaan tidak selamat untuk menaiki belon sekarang.

Saya kemudian beredar dari kawasan itu sebelum pulang. Selesai sudah misi untuk membuat “liputan” acara ini.

 

Sekian, Laporan saya dari Putrajaya.

Untuk lihat gambar sila rujuk => https://www.facebook.com/album.php?id=100000560508381&aid=57964

Terima Kasih kerana membaca.

Photography outing at Ipoh

After few days of planning to join a shooting at Ipoh, today I managed to follow as planned. Initially, I planned to drive to Ipoh but after considering few factors including traffic jam especially during this festive season, Chinese New Year, I choose to travel by KTM Train (ETS).

I touched down safely at LCCT, Kuala Lumpur from Kota Bharu by AirAsia around 11.15PM and arrived safely at my home approx 12.30AM in the morning. With balance of 3HRS and 30Mins of sleep time, I managed to wake up around 4AM and arrived at Cheras around 4.50AM. Travel from Cheras to KL Sentral early in the morning while others are still sleeping made me bored. Arrived early at KL Sentral around 5.40AM to catch the ETS earliest train at 0620HRS.

I was the third person bought the ticket for ETS at RM30 one way to Ipoh. I was told that the ticket price is under promotion until 28Feb 2011. The duration from KL Sentral to IPOH was around 2HRS.Only 3 stations the train will stop and 15seconds stop time given. I managed to get some rest while in the train. I feels like in an aircraft when they did safety briefing just before the train moves and KTM attendant (conductor) selling foods and beverages in front. =p


Arrived safely at Ipoh around 8.35AM. 5mins behind the scheduled time of arrival. I was pickup by my friend, Aidil and his friend Adam. We then shoot “Pre-wedding” concept somewhere nearby as well as at KTM station itself.

It was the greatest moment I ever had when I watched them as they set-up the lighting for the shooting. At least something new for me when they taught me to setup multiple speedlight to balance the lighting condition.

Shooting end in the afternoon. We went to a stall close to a Stadium to have “ABC”. After a while, he took us home to rest. Around 4PM, they shown me where was the location for some of his pictures and explained how do they have it. We then proceed to “Gunung Lang” as our final journey for today.

We spent around 30mins at Gunung Lang and they sent me to KTM station around 5.40PM. It was very nice to know them and see they work professionally and as a one team.

Travelling at average of 145KM/h

I hope to join you guys in the future. No matter how far it is, I’m willing to travel. I love to travel anyway.
Special thanks to:

MR Aidil

 

 

 

 

 

 

 

 

and MR Adam Shah

Bani & Zai (Couple Photoshoot)

Photographer : Myself

Camera : Nikon D3000

This slideshow requires JavaScript.

Modelling Photoshoot

Photographer : Myself

Camera : Nikon D3000

Lens: 18-55mm

http://www.flickr.com/photos/rezolles/sets/72157625652547476/

New flickr album.

I have created an account for public view at Flickr.com

Enjoy => http://www.flickr.com/photos/rezolles

OUM Graduation Ceremony

Photographer : Myself

Camera : Nikon D3000

Lens: 18-55mm

Venue : PWTC

It was my second event.  So, enjoy the picture. Any comments and idea in terms of photography are welcomed.

This slideshow requires JavaScript.

Real Potrait, Real Life and Real Story

This is a real life story based on my conversation with a 70 years old man at PWTC

Who is He? This Old Man.. That is what I wanted to find out after I took his pictures nearby the entrance of  “Dewan Merdeka“, PWTC. This pictures lies 1001 secrets. Initially,after I took his picture around 3.52PM, I went inside and took several photos of kids nearby. After quite some time, I reviewed all the picture that I have until I saw the old man picture. I thought it would be much nicer if I can get a closer picture of this man. I went to the same place and he’s not there; sitting at the place where he was. Just before, I wanted to enter back, he thrown this question.

(I’m quite surprised because I didn’t see him stood behind a wall)

Old Man : Are you a photographer?

Me : Err, not really, Sir.. Just as my hobby

Old Man : I see..

Me : Are you waiting for someone to pick you up here , Sir?

Old Man : Not really.. I just came back from a hospital for a treatment.. (showing receipt from a hospital)

Me : I see…Where do you live , Sir? Is it nearby?

Old Man : Yes yes, just across the road, there is  a small house I rent there.

Me : I see.. Are you staying with your family?

Old Man : (sigh)…. It happened long time ago.

Me : If you don’t mind, can you share what happened?

Old Man : Sure…I have 2 daughters and a son. My wife passed away long time ago because of cancer. All my children got married. The 2 daughters barely visit me.  My son, after he married a Sabahan, he never returned.

10secs of silence

Old Man : Even during Christmas, he never return or send any letters for me. I dont know why he changed after got married. My two daughters busy with their family, one staying in Johor and the other somewhere in KL. I’m waiting here and hoping that God will send someone to help me. Even a small donations really means a lot for me.

Old Man : God will….God will..

Me : Is there any difficulties for your treatment?

Old Man : No no..everything went fine. The only thing is, the Doctor said I need to pay Rm40 for medical report.

Me : I see.

Old Man : How old are you Son?

Me : 20 years old, Sir.

Old Man : Really? Quite a young age.

Me : =)

Old Man : Working?

Me : Err, still study..

Old Man : I see..So are you taking photos around here?

Me : Ar yeah, my sister having the errr.. Graduation ceremony here..

Old Man : I see..What happened now is, most of the people are graduated, but not all educated.

Me : I agree..

Me : Are you staying with any housemate?

Old Man : No, I’m staying alone

Me : Then who is  taking care for your food and medicine?

Old Man : No one, I rent a house and live by myself.

Me : Why don’t you consider to move to Old Folks house where somebody can look after you?

Old Man : I dont really want to go unless when I have to. I’m still working now just to survive. You know, there are lots of people out there who are in worst condition than me, I think they should be given the priority to enter the Old Folks house.

Old Man : I will work as long as I can..Then only I will stay in the Old Folks house.

Me : Good then…

(5secs of silence)

Me : Sir, I think its going to rain..

Old Man : Yeah, its monsoon season now…God is angry at us now..

(he continued)

Old Man : You remember Tsunami last time? Banda Acheh was the worst part affected among other countries. Even Penang also affected. God is angry at us. I think god is greatest. Even some people said God is Great, I think He is the greatest.

Me : I agree Sir.

Old Man : Nowdays, we can see lots of disaster and the latest is the volcano eruption in Indonesia.

Me : Yup, I did read about it. Quite bad.

Old Man : (sigh)… What to do..Things do happened for reasons..

Old Man : I really wish I can see my children for the next Christmas. I hope that they will return one day before I return to God.

Me : I feel sorry for you loss Sir and I will pray and wish that your children will return to you. If you don’t mind, I want to ask you permission to upload your picture.

Old Man : Yes you may.

Me : Thank you sir and take a good care of yourself ya,.

Garden Photoshoot

Photographer : Myself

Camera : Nikon D3000

Lens: 18-55mm

This slideshow requires JavaScript.


« Previous entries